25/7/17

Συρία: ένα γιγάντιο κινεζικό σχέδιο ανασυγκρότησης


 
Ο «Νέος Δρόμος του Μεταξιού» στη Συρία

Το Πεκίνο συνάζει μια σειρά από μέγα-συμβάσεις με τη Δαμασκό για την ανοικοδόμηση των βασικών υποδομών της Αραβικής Δημοκρατίας της Συρίας.
Εκτός από τα αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ενεργειακά δίκτυα, η Κίνα θα ανακατασκευάσει όλο το οδικό δίκτυο, τους αυτοκινητοδρόμους και τους σιδηροδρόμους της Συρίας, σύμφωνα με τα δικά της πρότυπα.

Ο συριακός στρατός και οι σύμμαχοι του ήταν σε θέση να επανα-καταλάβουν σημαντικά κοιτάσματα υδρογονανθράκων στα ανατολικά της χώρας και οι Κινέζοι τεχνικοί, συνοδευόμενοι από ειδικές δυνάμεις, δεν περίμεναν το τέλος των μαχών για να αποβιβαστούν εκεί. Η Κίνα σκοπεύει να πάρει τις περισσότερες από τις συμβάσεις για την εξερεύνηση στον τομέα των υδρογονανθράκων.

Ο πόλεμος που επιβλήθηκε στη Συρία από τους παραδοσιακούς αντιπάλους της, έχει προκαλέσει περισσότερα από 226 δισεκατομμύρια δολάρια ζημιές σε αυτή υη χώρα του Λεβάντε, η μόνη που βρίκεται τεχνικά σε εμπόλεμη κατάσταση με το Κράτος του Ισραήλ.

Ο συριακός στρατός συγκράτησε το αρχικό σοκ όσο μπορούσε καλύτερα  από τις 15 Μαρτίου 2011 μέχρι το Σεπτέμβριο του 2015, ημερομηνία στην οποία οι τακτικές μονάδες, εξαντλημένες και με ελλιπή εξοπλισμό, δεν ήταν πλέον σε θέση να αποκρούσουν τις μυριάδες των ένοπλων ανταρτών που είχαν συσταθεί από τις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία, το Ισραήλ και τους συμμάχους τους. 
Η Δαμασκός προσέφυγε τότε σε στρατιωτική βοήθεια από τη Ρωσία. 
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2015, η Ρωσία επενέβαινε στη Συρία και κατάφερε με λίγα μέσα για να ωθήσει πίσω όλα τα ανταρτικά κύματα και να εξασφαλίσει την επιβίωση της συριακής κρατικής δομής. 

Εν τω μεταξύ, η Κίνα ξεκίνησε από το 2014 να επενδύσει στη Συρία με το Ιράν για να αντιμετωπίσει τον ιδιαίτερα σφοδρό οικονομικό και χρηματοπιστωτικό πόλεμο που διεξάγεται από τους εχθρούς της Συρίας που στοχεύει στο να καταστρέψει την οικονομία της.

Για το Πεκίνο, που παρακολουθεί με μεγάλη προσοχή την εξέλυξη της κατάστασης στη Συρία σε πραγματικό χρόνο (πάνω από μια δωδεκάδα κινεζικοί κατασκοπευτικοί δορυφόροι παρακολουθούν μόνιμα τις ζώνες όπου επιχειρούν οι Αμερικανοί στη Βόρεια και Νότια Συρία), ο πόλεμος στη Συρία έχει σχεδόν τελείωσει.

Μεσομακροπρόθεσμα , η Κίνα θα αποκτήσει ένα μόνιμο λιμάνι στη Συρία, ως μέρος του γιγαντιαίου σχεδίου της για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού». Ένα από τα πιο φιλόδοξα οικονομικά σχέδια του αιώνα.

Ενώ οι χορηγοί του πολέμου στη Συρία εξακολουθούν να ψάχνουν, κατάπληκτοι, γιατί ο ουρανός τους έπεσε στο κεφάλι σε αυτή την υπόθεση, προσκολλημένοι στα ασήμαντα πράγματα, η Κίνα κερδίζει τις συμβάσεις του αιώνα, πολύ πιο ενδιαφέρουσες  από το τι μπορούσαν να πάρουν όλες οι εταιρείες μαζί στο Ιράκ μετά του Σαντάμ.

Μετάφραση: Κριστιάν Ακκυριά
strategika51.wordpress.com


16 σχόλια:

  1. Ολοι θελουν να βγουν στη Μεσογειο. Κινα, Ρωσία, Βουλγαρια, Ιραν... Η Τουρκια νιωθει εγκλωβισμενη και θελει δικο της κομματι.
    Μα τι ειναι επιτελους αυτη η Μεσογειος και τραβα τη μιση ανθρωπότητα σαν τον μαγνητη? Υπαρχουν τοσες και τοσες θαλασσες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πως ακριβώς θα μοιραστεί η Συρία κ έργα σε ποιες περιοχές μιλάμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι μεταφράσεις του κυρίου Ακκυριά έχουν μια μόνιμη εσάνς γραφικότητας σα να προέρχονται απο το pro news ή είναι η ιδέα μου;Μήπως το Ακυριά θα του ταίριαζε καλύτερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσβολή χωρίς λόγο!
      Κάτι θες να πεις αλλά δεν σου βγαίνει.

      Διαγραφή
    2. Ανδρέα
      αντί να ευχαριστούμε τον Κριστιάν, που δαπανά χρόνο και καταβάλει κόπο για να μεταφράσει και να μας ενημερώσει με άρθρα που δεν θα διάβαζες, τον προσβάλουμε κιόλας;
      Δεν έκρυψε την πηγή.
      Διάβασε και ερμήνευσε τα αναφερόμενα, με βάση την πηγή.
      Είναι ανάγκη να προσβάλουμε τους άλλους;
      Κατηφόρα, κατηφόρα, πού θα πάνε τελικά εμείς οι Έλληνες;

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ Σάββα για την ηθική υποστήριξη.

      Μεγαλύτερη χαρά θα είχα και ίσως λιγότερο "γραφικός" να ήμουν αν αντί των Κινέζων που τρέχουν πίσω από τις εργολαβίες, στη θέση τους θα ήταν Έλληνες και ελληνικές επιχειρήσεις.

      Πολλοί φίλοι του ιστολογίου δεν βλέπουν συμφέρον στη πολιτική της φιλίας με τους Άραβες που εφάρμοσαν σχεδόν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις και είχαμε κυριολεκτικά γεμίσει με έργα υποδομής -μικρά και μεγάλα- στις αραβικές χώρες (και όχι μόνο).
      Τώρα με τη πολιτική φιλίας με Τουρκία και Ισραήλ τι θα πάρουμε, εκτός από εισαγωγές (και αυτό είναι πηγή πλούτου για ορισμένους...).
      Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι θα μας αποφέρουν εργολαβίες για ελληνικές επιχειρήσεις για έργα υποδομής σε αυτές τις δυο χώρες;;;

      Διαγραφή
    4. Η Ελλάδα θα μπορύσε να σωθεί στην κυριολεξία αν οι Έλληνες κατασκευαστές, μικροί και μεγάλοι, αναλάμβαναν μέρος της ανοικοδόμησης της Συρίας.
      Το έχω γράψει εδώ και χρόνια αυτό.

      Διαγραφή
    5. Μα κύριε Σάββα μου, πού θα βρει η κατεστραμένη αυτή χώρα λεφτά να σε πληρώσει για τα έργα; Με δηνάρια; Ή με ευρώ αφού δεν ανήκει στην ΕΕ;
      Και ποιός θα δανείσει την Συρία, όταν ούτε η Ελλάδα που δεν έχει πόλεμο δεν θα μπορεί εκτός ευρώ/ΕΕ να βρει δανειστές;
      Μήπως ξέρετε εάν το εξωτερικό χρέος της χώρας αυτής θα αποπληρωθεί ή θα διαγραφεί; Και με ποιά διεθνή νομοθεσία θα γίνει; Προβλέπεται διαγραφή χρέους χώρας;
      Να βοηθήσει και ο κύριος Μπαλακτάρης...

      Διαγραφή
    6. Ήδη ετοιμάζεται ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα 180 δις δολαρίων από τη διεθνή κοινότητα, για την ανοικοδόμηση της Συρίας.
      Επίσης, υπάρχουν και οι υπεργολαβίες που μπορούν να διεκδικήσουν οι ΕΛληνικές εταιρείες από Συρία και Κίνα, αν είναι αληθές το δημοσίευμα.

      Διαγραφή
    7. @ Κιτσάρα
      Είναι προφανές ότι τα έργα αυτά που θα αναλάβουν οι Κινέζοι, θα χρηματοδοτούνται από τους ίδιους. Για το Δρόμο του Μεταξιού διαθέτει η Κίνα ασύλληπτα (για μας) ποσά και ειδικό ταμείο χρηματοδότησης.

      Αντί να επικαλεστείς (ειρωνικά) τη βοήθεια του κ Μπαλακτάρη, μήπως θα ήταν καλύτερα να απευθυνθείς στον Τσίμπρα; Ο μπαμπάς του ήταν μάνα να πάρει εργολαβίες έργων υποδομής, ιδίως στη Αφρική, και ίσως να ήταν αυτά που συζητούσε με τον πρόεδρο της Κίνας που τον είχε πάρει αγκαλιά στο τελευταίο φόρουμ στη Κίνα.

      Διαγραφή
    8. Και τότε γιατί μας λένε(λέτε) ότι αν μια ελληνική κυβέρνηση ασκήσει το νόμιμο δικαίωμα που έχει να φύγει από το ευρώ/ΕΕ και να διαγράψει το χρέος της, τότε θα πέσει ο ουρανός και ο κομήτης του χάλει πάνω της και δεν θα υπάρχει κανένας να την δανείσει για να κάνει ανάπτυξη;
      Ασε που ούτε για χρήση αερίου σαρίν θα κατηγορηθούμε όπως εχουν πει για τον Ασαντ, ούτε βρισκόμαστε σε παράδρομο του Δρόμου του Μεταξιού όπως η Συρία. Είμαστε ακριβώς πάνω στον κύριο άξονα.
      Οταν η Κίνα, εκτός από την Συρία, έχει βοηθήσει με χρήμα και την Ισλανδία που έχει κάνει στάση πληρωμών, γιατί μας λένε (λέτε) ότι σε εμάς δεν μπορεί να δώσει; Στο πηγάδι κατουρήσαμε;;;

      Διαγραφή
    9. Κιτσάρα
      να σεβαστείς το χώρο.
      Είπες τις απόψεις σου μια, δυο τρεις.
      Φτάνει πια.
      Έχεις κομματικό χώρο να ζυμώνεσαι.
      Άσε μας ήσυχους με τις εμμονές σου.
      Δεν οδηγεί πουθενά αυτό.
      Εσύ πιστεύεις αυτά που πιστεύεις, καλά κάνεις, μην προσπαθείς να πείσεις τους άλλους με αυτόν τον τρόπο.

      Διαγραφή
    10. Σεβασμός είναι να βλέπω να φάσκετε και αντιφάσκετε και να μην το σχολιάζω;
      Και αντί να κρίνετε εάν το ύφος των σχολίων μου είναι ή όχι ειρωνικό (ναι είναι) μήπως να κρίνετε το περιεχόμενο;
      Και από πότε σε ένα δημόσιο χώρο όπως είναι ενα μπλογκ, όσοι ανήκουν σε άλλο κομματικό χώρο από αυτόν του ιδιοκτήτη "δεν δικαούνται δια να ομιλούν";
      Αυτά τα κάνουν στον Ριζοσπάστη, όταν υπάρχει σχόλιο εκτός γραμμής.

      Διαγραφή
  4. Μια χαρά μου βγαίνει αγαπητέ.Είπα αυτό ακριβώς που ήθελα.Ένα κείμενο γεμάτο τσιτάτα και γενικότητες.Αν εσάς σας κάνει, εμένα μου περισσεύει.Pro news αλλά γαλλικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι μου ξεφεύγει όμως με την επιμονή και αγένεια σου.
      Επιμένω ότι κάτι θες να πεις αλλά δεν έχει βγει ακόμα.
      Γίνε πιο συγγεκρίμενος με τις δυο κατηγορίες σου (τσιτάτα και pronews α-λα-γαλλικά), ίσως μπορώ να σου απαντήσω.

      Μυρίζει μπόχα από τρολ.

      Διαγραφή
  5. ποιος είναι τελικά ο γεωπολιτικός χαρακτήρας της Κίνας; Η πρωτοβουλία για την δημιουργία του OBOR δείχνει χερσαία αντίληψη, σε αντίθεση με τις επενδύσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Ιστορικά η Κίνα βγήκε στην θάλασσα και παρά τις εξερευνήσεις της επέστρεψε στην εσωστρέφεια.
    Επίσης ιστορικά είναι γνωστό ότι είναι φθηνότερο να μεταφέρεις τα εμπορεύματα δια θαλάσσης. Ποια η βιωσιμότητα ενός τέτοιου σχεδίου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.